5 powodów, dla których warto sięgać po pietruszkę

Zdrowa dieta nie może się obejść bez warzyw, pełnych witamin oraz minerałów. Jednym z tych darów natury, które na naszych talerzach powinny się pojawiać regularnie, jest pietruszka. Dlaczego warto po nią sięgać? Oto 5 głównych powodów, dla których powinna ona na dobre zagościć w naszych kuchniach.

Większa odporność organizmu

Jeśli chcemy cieszyć się zdrowiem, powinniśmy w porę zadbać o naturalną odporność organizmu. We wspieraniu układu immunologicznego pomoże nam zdrowa dieta, w której będą się pojawiały te produkty, w których znajdują się większe ilości witaminy C. A że pietruszka jest jednym z najlepszych źródeł tej substancji, jej obecność w menu wspierającym odporność organizmu nikogo nie powinno dziwić.

Przedłużenie młodości

Sięganie po pietruszkę może pomóc tym osobom, które chcą dłużej cieszyć się młodością. Jak to możliwe? To proste – pietruszka świetnie stymuluje produkcję kolagenu w naszym organizmie, co przynosi nam wiele korzyści. Mniej problemów z bolącymi stawami, mniej problemów ze zmarszczkami oraz cellulitem – oto powody, dla których z pewnością warto częściej sięgać po pietruszkę.

Lepsze krążenie krwi

Dzięki pietruszce można rozwiązać wiele problemów związanych zarówno z krzepnięciem krwi, jak i z jej krążeniem. Jest to zasługa witaminy K oraz licznych przeciwutleniaczy i minerałów, dzięki którym można obniżyć ciśnienie krwi.

Ochrona przed anemią

Jednym z głównych problemów w przypadku anemii okazuje się brak odpowiednich ilości żelaza w codziennej diecie. Jak rozwiązać ten problem? Dzięki sięganiu po pietruszkę. Jest ona wspaniałym źródłem żelaza, a dzięki zawartości sporych ilości witaminy C dodatkowo ułatwia jego wchłanianie do organizmu.

Lepszy wzrok

W pietruszce można znaleźć spore ilości witaminy A – substancji, która ma bardzo dobry wpływ na nasz wzrok. Regularne sięganie po pietruszkę może nas zatem uchronić przed tzw. kurzą ślepotą oraz przed licznymi problemami ze spojówką.

Pietruszka to cudowna przyprawa i naturalny lek na wiele przypadłości. Powodów, dla których warto regularnie sięgać po ten dar natury, jest wiele. Jedno jest pewne – im wcześniej zaczniemy korzystać z pietruszki, tym więcej korzyści możemy odnieść. Jeżeli ciężko jest nam wdrożyć pietruszkę do naszej diety, zastanówmy się nad wprowadzeniem diety pudełkowej, która w swoich daniach uwzględnia wszystkie niezbędne produkty. Jeżeli zastanawiasz się na czym polega catering dietetyczny, masz wątpliwości, niejasności, pytania. Sprawdź nasz ostatni wpis, w którym szczegółowo wyjaśniamy czym jest catering dietetyczny oraz czy warto go stosować?

Wartości odżywcze pietruszki:

  • Wartość energetyczna – 55 kcal (232 kJ)
  • Białko ogółem – 2.3 g
  • Tłuszcz – 0.6 g
  • Węglowodany – 12.3 g
  • Błonnik – 4.3 g

Witaminy

  • Witamina C – 41 mg
  • Tiamina – 0.10 mg
  • Ryboflawina – 0.08 mg
  • Niacyna – 2.0 mg
  • Witamina B6 – 0.23 mg
  • Kwas foliowy – 180 µg
  • Witamina A – 2.50 RE
  • Witamina E – 1.7 mg

Minerały

  • Wapń – 48.5 mg
  • Żelazo – 1.2 mg
  • Magnez – 36 mg
  • Fosfor – 71.7 mg
  • Potas – 562 mg
  • Sód – 17 mg
  • Cynk – 0.23 mg
  • Mangan – 0.46 mg

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *